Ostatnim zadaniem z jakim zmierzyli się uczniowie klasy 3a z PROJEKTU KREATYWNA MATEMATYKA to Matematyczny powrót do przeszłości.
Zadanie to polegało na grze w klasy. W pierwszej kolejności zapoznano uczniów z zasadami gry które, są bardzo proste. Głównym zadaniem jest pokonanie narysowanej planszy, skacząc, zaczynając od pola, na którym wyląduje rzucony kamyk lub moneta. Trudność polega na tym, że przedmiot, którym rzucimy, musi trafić na konkretne pole i nie może dotknąć linii klasy ani wyjść poza nią. Jeśli tak się stanie, do zabawy przystępuje następna osoba, a my przechodzimy na koniec kolejki. By podnieść poprzeczkę, skakać można na jednej nodze, z nogami na krzyż czy też tyłem. Można także wprowadzać dodatkowe wyzwania i zadania dla skaczącego. Wszystko zależy od naszej wyobraźni. Gra ta sprawiła dzieciom wiele radości.
Celem zadania było doskonalenie kompetencji matematycznych. Promowanie aktywności dzieci na świeżym powietrzu. Rozwijanie zainteresowań grami i zabawami podwórkowymi z dawnych lat, wykorzystywanie wiedzy i umiejętności w praktyce, znajomość zapisu graficznego licz oraz integracja z rówieśnikami.