W roku szkolnym 2024/2025 na zajęciach logopedycznych realizowałyśmy Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny”, którego głównym celem jest dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy oraz wdrażanie profilaktyki logopedycznej.
Podczas wykonywania zadań projektowych uczniowie doskonalili sprawność aparatu artykulacyjnego, usprawniali aparat oddechowy, rozwijali zasób słownictwa biernego i czynnego, ćwiczyli umiejętność rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonywanym zadaniu, rozwijali słuch fonematyczny, podnosili sprawność w zakresie motoryki małej, doskonalili percepcję słuchową oraz kształcili wrażliwość słuchową. Projekt obejmował następujące zadania:
A - Arbuz, B – Bańki, C - Co słyszysz?, D - Drzewko E - Eliksir F - Fajna rakieta, G - Gimnastyka buzi i języka, H - Hula hop, I – Instrumenty, J - Jaki, jaka, jakie?, K - Kolorowa głowa, L - Legenda o języczku, Ł - Łódź, M - Magiczne pudełko, N - Naśladuj mnie, O - Odkryj obrazek, P – Planszówka, R – Różnicowanie, S – Smok, T – Tęcza, U - Usłysz mnie, W - Własna zabawa, Y – Yeti, Z - Zadzwoń do mnie.
Uczniowie z wielkim zaangażowaniem i zainteresowaniem wykonywali wszystkie zadania.