Wydarzenia
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny”
- Szczegóły
- Autor: K. Banaszyńska, B. Kaczmarek, M. Wachowiak
W tym roku szkolnym, podobnie jak w poprzednim, na logopedii realizujemy Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny”. Celem projektu jest dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy oraz wdrażanie profilaktyki logopedycznej, czyli podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego, usprawnianie aparatu oddechowego, poszerzanie słownictwa czynnego i biernego, ćwiczenie umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonywanym zadaniu, rozwijanie słuchu fonematycznego, poczucia rytmu, podnoszenie sprawności w zakresie motoryki, doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej, a także kształcenie wrażliwości słuchowej.
Projekt wpisuje się w Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: „Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.”
„OD NASIONKA DO ROŚLINY”
- Szczegóły
- Autor: Lidia Machowska, Maria Tomczak
Uczniowie klasy 3b i 3c na zajęciach założyli hodowlę fasoli. Tym samym utworzyli przyrodniczy kącik zieleni, który dał wiele radości oraz satysfakcji z codziennej pielęgnacji i obserwacji nasion. Był on doskonałym miejscem do prowadzenia częstych badań oraz ułatwił poznanie cyklu rozwoju rośliny. Celem tego doświadczenia było poznanie: czynników potrzebnych do kiełkowania i wzrostu rośliny oraz etapów dojrzewania. Do tego celu przygotowali słoik z wodą, na który położyli gazę, a następnie ułożyli na niej ziarna fasoli. Podczas doświadczenia codziennie dbali, aby początkowo nasionko, a potem roślinka miała zawsze dostęp do wody, ponieważ szybko ją wypijała, a część wody parowało. Dodatkowo prowadzili dzienniczek obserwacji, w którym notowali swoje spostrzeżenia. Trzecioklasiści zaobserwowali, że nasiona fasoli zmieniły wygląd i kształt – z ziaren wyrosły piękne, zielone rośliny. Dzieci zauważyły, że rozwój roślin był bardzo nierówny. Jedne rosły szybciej, inne wolniej. Jednak wszystkie cele pracy zostały osiągnięte.
Uczniowie chętnie wzięli udział w tym doświadczeniu, zdobywając nowe umiejętności, które na pewno wykorzystają w życiu codziennym.