No module Published on Offcanvas position

W marcu nadal drukowane były nasze projekty 3d (jeden przedmiot to około 1-2h pracy drukarki), w połowie marca dostaliśmy nasze breloczki! Na zajęciach pojawiły się zestawy BeCREO z kontrolerem Arduino - nauczyliśmy się podstaw pracy z elementami elektronicznymi (kolejność podłączania), układania algorytmów i programowania płytki. Poznaliśmy różnice między elementami cyfrowymi (oznaczonymi litrą D - od słowa "digital") oraz analogowymi (A - "analog"). Pod koniec marca stworzyliśmy nawet prosty termometr, który na małym wyświetlaczu pokazywał temperaturę zmierzoną podłączonym czujnikiem.

Zdjęcia wkrótce!

W lutym kontynuowaliśmy naszą przygodę z Lego - powstał wirtualny trener odliczający kolejne wykonywane ćwiczenia.

W ferie za pomocą drukarki 3d na podstawie naszych projektów zaczęły powstawać pierwsze wydruki!

Na zajęciach pojawiły się złożone przez nas pierwsze maszyny - korzystające z pojedynczych czujników i silników proste roboty. Uczyliśmy się poprawiać i ulepszać algorytmy sterujące ich pracą.

W grudniu skorzystaliśmy ze strony tinkercad.com i oprogramowania na niej zamieszczonego, żeby nauczyć się pracy z oprogramowaniem w chmurze. Na lekcjach informatyki poznaliśmy już aplikacje biurowe działające w tej technologii, teraz przyszła pora, żeby przekonać się, że programy wymagające szybkich komputerów również mogą być uruchomione na serwerach w Internecie. Kilka projektów jeszcze w postaci cyfrowej:

Nasze prace nie pozostaną tylko w postaci plików - ze względu na długi czas wydruku w ferie zostaną przeniesione do rzeczywistości za pomocą szkolnej drukarki 3D!

W listopadzie kontynuowaliśmy poznawanie możliwości szkolnych zestawów Lego pod kątem zastosowania silników i czujników w budowie robotów. W trakcie zajęć ćwiczyliśmy pracę w zespole - wymienialiśmy się także pomysłami w ramach całej grupy:

 

Na początku października nadal korzystaliśmy ze ScottieGo! w celu poprawy naszych umiejętności konstruowania algorytmów:

Pod koniec października zaczęliśmy wykorzystywać Lego Spike, żeby udoskonaliś nasze umiejętności konstruowania maszyn, które można zaprogramować. Niektóre podstawowe projekty z aplikacji zostały przez nas ulepszone:

17 października w szkole odbyło się zorganizowane w sali gimnastycznej wydarzenie CodeWeek z którego na naszej stronie dostępna jest oddzielna relacja!

We wrześniu rozpoczęliśmy naukę kodowania z zestawami ScottieGO! Wykorzystują one rozszerzoną rzeczywistość (AR), więc przy okazji poznaliśmy możliwości współczenych urządzeń w tym zakresie. Po ułożeniu algorytmów za pomocą tekturowych bloczków na ławce, kamera tabletu pomogła nam w przeniesieniu ich do świata wirtualnego.