No module Published on Offcanvas position

 


Komunikaty

"Życie Szkoły"

Zapraszamy do pobrania ostatniego numeru "Życia Szkoły"

Numer 99 część 1 - klasy I-III SP (maj - czerwiec 2023)

Numer 99 część 2 - klasy IV-VIII SP (maj - czerwiec 2023)

 


  We wtorek, 6 lutego, my - czyli klasa 8a, pojechaliśmy do kina,do Leszna. Wraz z nami na wycieczkę udały się koleżanki i koledzy z klasy 7a. Dowiezieni bezpiecznie przez pana kierowcę, poszliśmy wraz z naszymi opiekunami- p. Joanną Góźdź i p. Arkadiuszem Błaszykiem do galerii, oczekując na otwarcie kina.

  Byliśmy na seansie pt. „Cudowny chłopak. Biały ptak”, który był kontynuacją wydarzeń z pierwszej części - „Cudowny chłopak”. Była to wersja filmowa książki R.J. Palacio oraz Erici S. Perl o tym samym tytule. Film opowiada o nastoletnim chłopcu, Julienie, który chodził o kulach z powodu przewlekłej choroby, co nie świadczyło o nim, że należał do „gorszych”. Główną bohaterką jest również Sara Blum- nastoletnia Żydówka, żyjąca w czasie II wojny światowej, która przeżyła trudne i mroczne czasy. Cały film jest przedstawiony jako rozmowa babci - Sary, wcześniej wspomnianej Żydówki i jej wnuka. Kobieta mówiła o swojej, jakże strasznej i przykrej przeszłości, w której się bała, musiała się ukrywać, a także straciła mamę oraz swojego najlepszego przyjaciela, który był przy niej w trudnych chwilach, czyli Juliena. Chłopak ukrywał przyjaciółkę w czasie okupacji niemieckiej we Francji,gdy prześladowano i mordowano Żydów. Dziewczyna na początku traktowała go z obojętnością, ponieważ choć siedziała obok niego w klasie przez 5 lat, nie znała jego imienia i nazywała go, tak jak inni, „Tourteau”- po francusku „krab”. Młody Francuz pomagał Sarze w nauce w czasie jej potajemnego pobytu w stodole - powtarzał codziennie każdą lekcję, którą mieli w szkole, by ta nie była do tyłu z materiałem. Spędzał z nią praktycznie wszystkie wieczory oraz nie wydał jej swoim kolegom, którzy wkroczyli w gestapowskie szeregi i byli wierni Niemcom. W filmie pojawia się także wątek miłosny Sary i Juliena, dziewczyna, niestety, nie zdążyła wyznać chłopakowi, co tak naprawdę czuła.

  Seans był piękny, mówił o ważnych rzeczach, chociażby o tym, że osoby niepełnosprawne są równie wartościowe jak inni, zdrowi ludzie. W filmie pojawiały się momenty bardzo wzruszające i smutne. Pamiętajmy: „vive l’humanité”- „niech żyje ludzkość (człowieczeństwo)”. A biały ptak niech już na zawsze świadczy o wolności i szczęściu.

Źródło grafiki: http://kinoklasa.pl/cudowny-chlopak-bialy-ptak/

  6 marca obchodziliśmy Europejski Dzień Logopedy. Tego dnia w holu naszej szkoły pojawiła się gazetka informacyjna na temat czynników mających pozytywny wpływ na rozwój mowy dziecka.

  W tygodniu, w którym obchodzony jest Europejski Dzień Logopedy, na uczniów czekały wyjątkowe zadania. Uczniowie klas I-III otrzymali zadania do wykonania w domu. Klasy pierwsze ozdabiają w wybrany przez siebie sposób węża i syczą jak wąż. Klasy drugie kolorują i wycinają rybki, a następnie, za pomocą słomki, przenoszą do akwarium. Uczniowie z klas trzecich dopisują rymy do podanych wyrazów. Chętni uczniowie karty pracy umieszczają w pudełkach, które znajdują się obok gabinetu logopedy. Najciekawsze prace zostaną nagrodzone.

  W obchody tego wyjątkowego zostali włączeni również uczniowie klas IV- VIII. Na drzwiach sal lekcyjnych zastali kartki z łamańcami językowymi do oderwania i zaprezentowania koledze lub koleżance.

  Na zajęciach logopedycznych uczniowie wykonali dmuchajki - zwierzątka, które mają im służyć do ćwiczeń oddechowych w domu.

  Myślę, że obchody Europejskiego Dnia Logopedy dostarczyły uczniom wielu pozytywnych wrażeń.

W tym roku szkolnym klasy 1-3 oraz zerówki przystąpiły do projektu „Poznaj swojego sąsiada”.

Projekt ten miał na celu edukację międzypaństwową dzieci oraz zapoznanie ich z kulturą, tradycją, zwyczajami Polski i Czech poprzez przeprowadzenie multimedialnej lekcji edukacyjnej.

Lekcje obejmowały następujące zagadnienia, takie jak dziedzictwo kulturowe Polski i Czech, symbole narodowe, wybitnych obywateli, zwyczaje oraz podobieństwa i różnice kulturowe obu krajów jak i kultowych bohaterów bajek obu krajów.

W ramach projektu został również zorganizowany konkurs plastyczny pt.„Pocztówka z mojego miasta”, w którym dzieci bardzo chętnie wzięły udział. Dziękuję serdecznie wszystkim klasom i grupom, które wzięły udział w projekcie.

 

Karnawał to miła tradycja przepełniona muzyką i zabawą, gdzie ważnym elementem tego okresu są bale karnawałowe. Bal karnawałowy dla przedszkolaków to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni. Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości.

Tego dnia już od rana w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Przedszkolaki przebrane były za bohaterów z różnych bajek, filmów oraz za służby mundurowe. W salach przedszkolnych można było spotkać między innymi: wróżki, królewny, rycerzy, piratów, policjantów, nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno. W pierwszej kolejności przedszkolacy mieli możliwość pozowania do zdjęć indywidualnych oraz do zdjęcia grupowego. Następnie wszyscy uczestnicy balu przeszli do salI balowej. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkich do wesołej zabawy. Kiedy pojawiły się pierwsze rytmy wesołej muzyki wszyscy z wielką ochotą rozpoczęli pląsy i tańce. Przedszkolacy bawili się znakomicie. Były „tańce – łamańce”, „pociąg”, „kaczuchy” ,,krasnoludek” i inne.

Wspólna zabawa przyniosła dzieciom wiele zadowolenia i uśmiechu. Każdy na pamiątkę z baliku otrzymał kolorowy balon. Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych balowych strojów. Kolejny bal karnawałowy już za rok!

Dnia 9 lutego we wszystkich grupach przedszkolnych obchodzony był „Międzynarodowy Dzień Pizzy”. Tego dnia sale naszego przedszkola zamieniły się w prawdziwe, włoskie pizzerie. Na zajęciach dzieci miały okazję zobaczyć jak powstaje ten kultowy włoski placek i jakich składników potrzeba, aby go przygotować. Poznały historię jego powstania oraz dowiedziały się, z którego kraju pochodzi. Przedszkolaki miały także możliwość stworzenia w grupach kolorowych, smakowicie wyglądających placków, używając do tego przeróżnych materiałów oraz stosując różne techniki plastyczne. Pomimo, iż pizze te były papierowe, bardzo rozbudzały nasze apetyty. Kulminacyjnym punktem tego wyjątkowego dnia było oczywiście zjedzenie przepysznej, domowej pizzy.To był niezwykle smakowity dzień!

youtube