Wydarzenia - szkoła 2024/2025
Podkategorie
Kreatywna matematyka Liczba artykułów: 9
Bezpieczny uczeń jesienią
- Szczegóły
- Autor: Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
- Kategoria: Wydarzenia - szkoła 2024/2025
W ramach realizowanych tematów m.in. z zakresu „Moja droga do szkoły” oraz „Zasady ruchu drogowego” dzieci z klas 1-3 nabywały oraz utrwalały umiejętności właściwego zachowania się na ulicy, poznały znaki drogowe: nakazu, zakazu, informacyjne oraz ostrzegawcze. Swoją nabytą wiedzę dzieci mogły w tym dniu zastosować w praktyce.
Podsumowaniem była wycieczka na pobliskie przejście dla pieszych przy szkole i skrzyżowanie ulic, na którym ćwiczyły umiejętność praktycznej nauki przechodzenia przez jezdnię. Dzieci zwróciły szczególną uwagę na poznane znaki drogowe, sposób oznakowania przejścia dla pieszych – pasy. Obserwowały też zachowanie pieszych i pojazdów oraz przechodziły na drugą stronę ulicy z zastosowaniem zasad bezpieczeństwa.
Dzieci zapoznały się z wyglądem i znaczeniem kilku ważnych znaków drogowych tj. przejście dla pieszych, droga wyłącznie dla rowerów, uwaga dzieci, czy sygnalizacja świetlna. Utrwaliły zasady poruszania się po chodniku, jego prawą stroną.
Dodatkową atrakcją była obserwacja i wyszukiwanie pierwszych oznak jesieni.
Wycieczka klas IV na XXIX Festyn Archeologiczny „Biskupin. Pierwszy Pomnik Historii”.
- Szczegóły
- Autor: Arleta Adamek, Ewa Fabisiak, Monika Krajka, Alicja Skowrońska
- Kategoria: Wydarzenia - szkoła 2024/2025
W 2024 roku mija 90 rocznica rozpoczęcia badań wykopaliskowych na półwyspie Jeziora Biskupińskiego oraz 30 rocznica wyróżnienia Muzeum Archeologicznego w Biskupinie tytułem Pomnika Historii – miejsca o ogromnym znaczeniu dla polskiego dziedzictwa kulturowego, stanowiącego źródło inspiracji dla kolejnych pokoleń.
Z tej okazji klasy IVa oraz IVb wraz z opiekunami wybrały się na XXIX Festyn Archeologiczny poświęcony historii i wynikom badań Osiedla obronnego ludności kultury łużyckich pól popielnicowych.
Atrakcje festynowe przygotowane były z myślą o wszystkich grupach wiekowych – każdy znalazł coś dla siebie! Wykłady, strefy kreatywne dla dzieci, pokazy w rekonstrukcjach, warsztaty, koncerty, walki wojów… To wszystko i wiele więcej czekało na nas.
Poczuliśmy atmosferę pionierskich badań, które zapoczątkowały historię jednego z najważniejszych muzeów archeologicznych w Polsce. Dowiedzieliśmy się, jakie metody badawcze stosowano dawniej, a jakie stosuje się obecnie.
Na festynowej scenie specjaliści opowiadali o badaniach archeologicznych, ich wynikach oraz życiu codziennym w osadzie sprzed 2700 lat. W Zwierzyńcu zaprezentowano pokazy orki pradziejowej, opowiadano o rolnictwie oraz hodowli zwierząt. Wojownicy zaprezentowali swoje umiejętności na polu bitwy.
Mieszkańcy zrekonstruowanych osad opowiadali o życiu codziennym w różnych epokach. Pokazywali nam, w jaki sposób powstawały przedmioty codziennego użytku i jakie surowce wykorzystywano do ich produkcji. Liczni rzemieślnicy zaprezentowali swoje wyroby, które kupiliśmy jako pamiątki z wycieczki.
Wróciliśmy zmęczeni, ale za to bogaci w wiedzę o dawnych wydarzeniach w Osadzie w Biskupinie.
Odblaskowi pierwszoklasiści
- Szczegóły
- Autor: Agata Milewska, Katarzyna Banaszyńska
- Kategoria: Wydarzenia - szkoła 2024/2025
16 września uczniowie klas pierwszych mieli okazję spotkać się z policjantem, naszym dzielnicowym asp.szt. Markiem Chocianowskim. Wizyta miała związek z realizowanym przez policjantów z Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu programem profilaktycznym „Odblaskowy pierwszoklasista”. Pan policjant przeprowadził z uczniami pogadankę na temat bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym. Podczas spotkania poruszona została także tematyka dotycząca zachowania bezpieczeństwa w kontaktach z osobami obcymi.
W trakcie spotkania rozdane zostały dzieciom odblaski, które ufundowane zostały przez Urząd Gminy Pępowo.
Agata Milewska – pedagog szkolny
Katarzyna Banaszyńska – pedagog specjalny
Szkoły Pełne Talentów
- Szczegóły
- Autor: Romina Jańczak
- Kategoria: Wydarzenia - szkoła 2024/2025
Od 2 września 2024 roku ruszyła trzecia edycja akcji LIDL „SZKOŁY pełne TALENTÓW”. Wzorem lat ubiegłych prosimy o wsparcie i przekazywanie kuponów TALENCIAKÓW akcji lub ich skanowanie.
Pudełka na TALENCIAKI wystawione są w Naszej Szkole:
- przy wejściu do przedszkola;
- na korytarzu na 1 piętrze;
- na korytarzu na 2 piętrze.
Bardzo prosimy o wsparcie – pomóżcie nam zbierać TALENCIAKI, które wymienimy na ciekawe nagrody dla Naszych uczniów. Akcja trwa do 31 października 2024r.Zasady pozyskiwania talenciaków są takie same jak w poprzednich edycjach. Za każde wydane 50 zł w sklepach Lidl (w tym minimum 1 owoc lub 1 warzywo) kasjer wyda 1 Talenciaka (papierowy kupon).
Serdecznie dziękuję za wsparcie Naszej szkoły i zachęcamy do wzięcia udziału w tegorocznej akcji.
Kreatywna matematyka
- Szczegóły
- Autor: Grażyna Kaczmarek, Romina Jańczak
- Kategoria: Kreatywna matematyka
Matematyczny powrót do przeszłości.
- Szczegóły
- Autor: Grażyna Kaczmarek, Romina Jańczak
- Kategoria: Kreatywna matematyka
Ostatnim zadaniem z jakim zmierzyli się uczniowie klasy 3a z PROJEKTU KREATYWNA MATEMATYKA to Matematyczny powrót do przeszłości.
Zadanie to polegało na grze w klasy. W pierwszej kolejności zapoznano uczniów z zasadami gry które, są bardzo proste. Głównym zadaniem jest pokonanie narysowanej planszy, skacząc, zaczynając od pola, na którym wyląduje rzucony kamyk lub moneta. Trudność polega na tym, że przedmiot, którym rzucimy, musi trafić na konkretne pole i nie może dotknąć linii klasy ani wyjść poza nią. Jeśli tak się stanie, do zabawy przystępuje następna osoba, a my przechodzimy na koniec kolejki. By podnieść poprzeczkę, skakać można na jednej nodze, z nogami na krzyż czy też tyłem. Można także wprowadzać dodatkowe wyzwania i zadania dla skaczącego. Wszystko zależy od naszej wyobraźni. Gra ta sprawiła dzieciom wiele radości.
Celem zadania było doskonalenie kompetencji matematycznych. Promowanie aktywności dzieci na świeżym powietrzu. Rozwijanie zainteresowań grami i zabawami podwórkowymi z dawnych lat, wykorzystywanie wiedzy i umiejętności w praktyce, znajomość zapisu graficznego licz oraz integracja z rówieśnikami.
Matematyka jest wszędzie
- Szczegóły
- Autor: Grażyna Kaczmarek, Romina Jańczak
- Kategoria: Kreatywna matematyka
Siódmym zadaniem z którym zmierzyli się uczniowie klasy 3a z projektu "Kreatywna Matematyka" to zadanie polegające na poszukiwaniu oznak wiosny. Pewnego pięknego słonecznego dnia wybraliśmy się na spacer ulicami Pępowa. Każdy z uczniów otrzymał kartę obserwacji na której wyszukiwał, zaznaczał i przeliczał zaobserwowane oznaki wiosny m.in. drzewa owocowe, gniazda ptaków, pszczoły, motyle, biedronki.
Celem zadania było rozbudowanie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działania z zakresu edukacji matematycznej, promocja edukacji terenowej, szukanie wiosennych obiektów, przeliczanie obiektów w dostępnym zakresie, czerpanie radości z możliwości spędzania czasu na świeżym powietrzu oraz rozwijanie orientacji przestrzennej.
Matematyka na sportowo
- Szczegóły
- Autor: Grażyna Kaczmarek, Romina Jańczak
- Kategoria: Kreatywna matematyka
Kolejnym zadaniem z projektu "Kreatywna Matematyka" z którym zmierzyli się uczniowie klasy 3a to MATEMATYKA NA SPORTOWO. W ramach tego zadania każdy z uczniów otrzymał swój numer, który został zapisany na kartce i przypięty do koszulki sportowej. Podczas zabawy uczniowie biegali po sali gimnastycznej. Na sygnał nauczyciela dobierali się w dwójki/trójki, tak, aby suma, różnica czy mnożenie dało prawidłowy wynik.
Celem zadania było rozwijanie umiejętności logicznego i strategicznego myślenia, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, kształtowanie zwinności i szybkości, wprowadzenie elementów ruchowych do zajęć oraz ćwiczenie wybranych umiejętności matematycznych.
Zadanie to sprawiło uczniom wiele radości oraz kolejny raz mogli się przekonać, że można połączyć naukę z aktywnością fizyczną.
Sensoryczna matematyka
- Szczegóły
- Autor: Grażyna Kaczmarek, Romina Jańczak, Lidia Machowska, Maria Tomczak
- Kategoria: Kreatywna matematyka
W ramach jednego z zadań projektu edukacyjnego „Kreatywna matematyka” uczniowie klas trzecich wykonali zadanie Sensoryczna matematyka. Zadanie polegało na stworzeniu sensorycznych modeli cyfr, wykorzystując wszystko, co "wpadnie" nam w ręce. Użyto w tym celu m.in. guzików, pomponów, koralików, makaronu, kawy ziarnistej, fasoli, sypkich materiałów spożywczych oraz innych kreatywnych materiałów plastycznych.
Celem zadania było zaangażowanie zmysłów do nauki matematyki, doskonalenia umiejętności nazywania,rozpoznawania kształtu cyfr z pomocą zmysłów dotyku i wzroku oraz doświadczaniu różnych faktur i struktur.
Uczniowie kolejny raz mogli się przekonać, że matematyka nie musi być nudna.
Matematyka w kuchni
- Szczegóły
- Autor: Romina Jańczak, Grażyna Kaczmarek, Lidia Machowska, Maria Tomczak
- Kategoria: Kreatywna matematyka
W ramach jednego z zadań projektu edukacyjnego „Kreatywna matematyka” uczniowie klas trzecich wykonali zadanie Matematyka w kuchni. Celem tego zadania było połączenie nauki i umiejętności praktycznych z dobrą zabawą, rozbudzenie pasji kulinarnych, rozwijanie umiejętności planowania oraz współdziałanie i budowanie pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej. Korzystając z pięknego świątecznego okresu uczniowie uczyli się ułamków, dodawania odpowiedniej ilości substancji przygotowując samodzielnie od podstawy pierniki. Pierwszym etapem było przygotowanie ciasta, a więc odmierzenie i dodanie odpowiedniej ilości składników. Kolejnym etapem było rozwałkowanie ciasta i wykrawanie pierników. Przygotowane na blaszkach wykrojone pierniczki uczniowie zanieśli do upieczenia do kuchni. Po ostygnięciu upieczonych pierniczków dzieci przeszły do ulubionej części tego zadania – dekorowania pierników. Na sam koniec była najprzyjemniejsza część zadania – kosztowanie własnoręcznie przygotowanych pierniczków. Dla wszystkich uczniów były to zarówno edukacyjne jak i bardzo słodkie zajęcia. Uczniowie zdobyli praktyczne umiejętności matematyczne, które mogą wykorzystać w życiu codziennym.
Dziękujemy Paniom z kuchni za upieczenie pierniczków, a rodzicom za przygotowanie do zajęć dzieci.
Matematyka na wesoło
- Szczegóły
- Autor: Grażyna Kaczmarek, Romina Jańczak
- Kategoria: Kreatywna matematyka
Kolejnym zadaniem z którym zmierzyli się uczniowie klasy 3a z projektu "Kreatywna Matematyka" to gra matematyczna pt. Polowanie na muchy. Tym razem ćwiczyliśmy umiejętności matematyczne tj. dodawanie, odejmowanie i mnożenie do 100. Do tej zabawy wykorzystaliśmy packi na muchy, muchy– wyniki i listę z działaniami. Pracowaliśmy w małych grupach. Wybrane dziecko czytało działanie, pozostali uczniowie dokonywali obliczeń w pamięci, a następnie pacali w muchę na której jest poprawny wynik. Zabawie towarzyszył dobry nastrój. Gra dostarczyła nam wszystkim pozytywnych emocji, a nauka przez zabawę to najlepsza aktywność!
Celem zadania było wzmacnianie umiejętności matematycznych, dostosowanie się do ustalonych reguł i zasad, przyjmowanie odpowiedniej postawy wobec porażki i zwycięstwa oraz zdolność wykonania działania matematycznego w pamięci.